Decrypto (i inne drużynowe gry planszowe)

Zdarzyło Wam się kiedyś, że było więcej osób chętnych do gry, niż przewiduje instrukcja?

W takiej sytuacji mamy kilka rozwiązań:
a) dzielimy grupę na dwie i każda gra w co innego
b) niektórzy grają jako para, próbując wzajemnie się wspierać w podejmowaniu kluczowych decyzji
c) wyciągamy grę drużynową!

Bardzo dobrym wyborem będzie z pewnością

Decrypto


 
Do gry zapraszamy dwie, minimum dwuosobowe drużyny.
Każda, przy pomocy oryginalnie pomyślanej zasłonki (spójrzcie na zdjęcia - to jeden ze "smaczków" tej gry!), "wyświetla" sobie zestaw 4 haseł. 

W każdej turze jedna osoba z danej drużyny staje się Szyfrantem. 
Za zadanie ma przekazać swojemu zespołowi słowne podpowiedzi do trzech z czterech haseł, w kolejności wskazanej przez znany tylko jemu kod.
Jeśli drużyna nie rozszyfruje jego słów i nie poda prawidłowo szyfru, otrzyma czarny żeton porażki. Dwa takie żetony oznaczają przegraną.   
 
"Wspólnicy" nie mają najgorzej - odgadują, co Szyfrant miał na myśli, widząc cały czas swój zestaw haseł. Przeciwna drużyna tymczasem, również podejmuje próbę złamania kodu. Oni jednak znają TYLKO podpowiedzi. Nie jest to łatwe, ale po kilku turach dysponują już całkiem pomocną listą ułatwień, a rola Szyfranta się komplikuje... Jak tu nie utrudnić zgadywania swojej drużynie i wywieść w pole przeciwników jednocześnie?
Jeśli konkurentom uda rozgryźć pełen kod, zyskają 1 żeton sukcesu. Dwa takie żetony oznaczają wygraną!  
 
      
 

Według opisu wydawcy jedna rozgrywka trwa około 30 min. Trzeba wziąć pod uwagę, że może to bardzo zależeć od graczy - ich obeznania z grami słownymi, umiejętności językowych i stopnia skomplikowania podpowiedzi...
Gra przeznaczona jest dla grupy od 3 (jeśli jeden z Szyfrantów gra "na dwa fronty"!) do 8 (albo więcej, o ile drużyna 5, czy 6 osobowa będzie w stanie skutecznie współpracować) graczy.

Decrypto to złoty środek łączący fanów gier słownych i dedukcyjnych. Ma potencjał imprezowy, ale wymaga od graczy sporej przytomności umysłu i pomysłowości. Co więcej, staje się tym ciekawsza, im bardziej zaangażujemy się w tworzenie kreatywnych podpowiedzi. Nie może być za łatwo! Zasady łatwo wytłumaczyć i pojąć, ale nie dać się rozszyfrować przeciwnikom, pozostając zrozumiałym dla "swoich", to prawdziwe wyzwanie :)

Egzemplarz gry trafił do Grajmy! za pośrednictwem taniaksiażka.pl
(Tak, mają tam również gry planszowe!)
Dziękujemy :)
Gra jest dostępna do wypożyczania w siedzibie Klubu Gier Planszowych Grajmy!, czyli Filii Nr1 Biblioteki Miejskiej w Grudziądzu.

Panie z sekcji seniorskiej bardzo polecają!

A co z innymi DRUŻYNOWYMI grami planszowymi?

Proponujemy m.in. takie:

Tajniacy
Dopasowani
Kalambury
Alias
Party Time
Time's Up
Taboo
Mafia
Zamki Burgundii z dodatkiem 2 vs. 2

.... 

Dorzucicie coś od siebie? Lista jest otwarta!

Zobacz także:

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.