Początek września kojarzy się większości - szczególnie dzieciom i ich rodzicom - z końcem wakacji i powrotem do szkolnych obowiązków. Jest to jednak także pora, którą wydawcy wybrali, by uszczęśliwić nas nowymi planszówkami!
Spójrzcie spośród jakiego bogactwa nowości tytułów familijnych gier planszowych (ograniczyliśmy się do tytułów z kategorią wiekową maksymalnie 8+), które ukazały się tego lata lub pojawią na sklepowych półkach jesienią, możemy wybierać.
Koniecznie dajcie znać, które mają największe szanse umilić Waszym rodzinom nieuchronnie nadchodzące zimne i ponure wieczory.
Oto co polecają poszczególne wydawnictwa:
Trefl Fabryka Kart
DUŻE I WŁOCHATE
to gra imprezowa pełna (nie)fortunnych skojarzeń.
Autor, Josep M. Allué, proponuje szybką i zwariowaną rozgrywkę.
Idź na całość i przekonaj innych do swoich szalonych, śmiałych skojarzeń.
Lepkie i pikantne? Lodowate i wybuchowe? Puść wodze fantazji. Możesz wykazać się nie tylko niebywałą pomysłowością, ale i siłą perswazji!
Liczba graczy: 4-8, wiek graczy: 8+, czas rozgrywki ok. 30 minut
BYSTRE GŁÓWKI
to nowa gra karciana, która ćwiczy pamięć i koncentrację dziecka.
Zadaniem graczy jest zapamiętanie obrazków z zagrywanych kart oraz wymienienie ich w odpowiedniej kolejności. Brzmi banalnie? To wcale nie takie łatwe, jakby się wydawało!
Karty specjalne wprowadzają zdrową dawkę zamieszania, napięcia i humoru!
Możliwe są dwa warianty rozgrywki: kooperacyjny, czyli gracze kontra gra lub podstawowy, rywalizacyjny.
Gra zawiera aż 104 karty z obrazkami.
Nasza Księgarnia
gry nawiązujące do kultowej serii "Poczytaj mi, mamo"
KRÓWKA W KUCHNI
to gra niemieckiej autorki Anji Wrede, specjalizującej się w dziecięcych grach edukacyjnych.
Fabularnie gra przenosi nas do kuchni, gdzie mali gracze pomagają przyrządzać potrawy.
Fabularnie gra przenosi nas do kuchni, gdzie mali gracze pomagają przyrządzać potrawy.
Gracz losuje kartę ze składnikami potrzebnymi w kuchni. Bierze łyżkę i wystukuje sylaby poszczególnych składników. Pozostali gracze muszę jak najszybciej odnaleźć wystukiwane składniki.
Będziecie zaskoczeni, jak gra na spostrzegawczość może równocześnie uczyć dzieci sylab!
Liczba graczy: 3-6, wiek: 5+, czas gry: 20 min
Liczba graczy: 3-6, wiek: 5+, czas gry: 20 min
MYSZKI W OGRODZIE
Zabawa polega na chowaniu myszek w odpowiednich norkach: schowanie jednej powoduje automatyczne pojawienie się w ogrodzie innej. Myszka, która wychodzi z norki zjada przysmaki w swoim kolorze. Wygra osoba, która pomoże myszkom zjeść najwięcej przysmaków.
Gra jest niezwykle dynamiczna, a przy okazji uczy małych graczy kolorów.
Liczba graczy: 2-6, wiek graczy: 4+, czas gry: 20 min
1-4 graczy, wiek graczy: 7-107 lat, czas gry: 30 min
to gra kooperacyjna, w której musimy powstrzymać bandytę przed ucieczką z więzienia, zagrywając odpowiednio karty tuneli.
Jeśli po zagraniu wszystkich kart chociaż jeden tunel pozostanie niezablokowany, wtedy Bandido ucieka i wszyscy przegrywacie!
Gra jest niesamowicie wciągająca w swej prostocie. Posiada dwa poziomy trudności.
Liczba graczy: 2-5 graczy, Wiek: 6+, Czas gry: 15 min
Należy tak dokładać karty, by w zaczarowanym lesie znalazło się siedem stworków danego rodzaju.
Forest to mała i kompaktowa gra, której komponenty świetnie nadają się też do innych zabaw z dziećmi, np. w zgadywanie bajek, z których pochodzą postaci z kart, lub w snucie wspólnych opowieści.
2-5 graczy, wiek: 6+, czas gry: 15 min
Łącz kolory, aby wygrać! Bądź szczwany niczym lis i zbierz jak najwięcej zestawów kolorowych zapałek.
2-4 graczy, wiek: 6+, czas gry: 20 min
to gra kooperacyjna z serii "Zagraj ze mną", ćwicząca pamięć i współpracę w grupie.
W tajemnicy pod osłoną nocy, uczniowie wymknęli się ze Szkoły Magii. Duszek strażnik zauważył zuchwałych wędrowców i już depcze im po piętach. Pędźcie z powrotem! Drogę oświetlą wam świetliki – tylko musicie je najpierw znaleźć...
Zadaniem graczy jest dotrzeć do szkoły magii, zanim duch złapie któregoś z graczy. Aby tego dokonać, trzeba zapamiętywać położenie świetlików na planszy.
Liczba graczy: 3-5, wiek: 6-106 lat, czas gry: 20-30 minut
to światowy bestseller, który zdobył popularność dzięki bardzo prostym zasadom i błyskawicznej rozgrywce. Szalona gra, która rozkręci twój mózg!
Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu 9 rund zbierze najcenniejsze klejnoty!
Dwa poziomy trudności łamigłówek umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.
Liczba graczy: 1-4, wiek: 8-108 lat, czas gry: 25 minut
to gra utrwalająca zasady pisowni obowiązujące w polszczyźnie.
Co zrobić, żeby ortografia nie była trudna? Piraci już to wiedzą! Wybierz się z nimi na wyprawę po morzach południowych.
Gracze mają za zadanie zdobyć jak najwięcej "skarbów" losując karty z zadaniami i podając brakujące litery w wyrazach z trudnościami ortograficznymi.
to gra umilająca naukę matematyki na poziomie podstawowym.
Gracze mają za zadanie wprowadzić swoje pszczoły do jak największej liczby komórek plastra miodu, prawidłowo układając działanie dodawania lub odejmowania. Im więcej pszczół gracza pracuje, tym większą liczbę słoików miodu gracz możemy zgromadzić.
Celem jest uzyskanie jak największej ilości "płynnego złota" - powodzenia!
to gra poszerzająca wiedzę z zakresu geografii.
Poznaj najdłuższe rzeki, najwyższe szczyty i wodospady oraz najgłębsze i największe jeziora na różnych kontynentach. Dowiedź się, który kontynent jest najmniejszy i zobacz, jakie zwierzęta na nim żyją!
Gracze, przez 10 rund, "podróżują" i wykonują tajne misje. Uwaga! W każdej lokalizacji są tylko dwa żetony, dlatego trzeba wykazać się sprytem, żeby zdobyć je przed innymi.
to fantastyczny zestaw dla dzieci, które uwielbiają ciekawostki o świecie!
Wyrusz w podróż dookoła świata i wykonaj zadania na kartach misji! Oceń, które jeziora są najgłębsze lub gdzie, znajdują się najwyższe wodospady.Wykaż się spostrzegawczością i umiejętnością strategicznego planowania.
Gra jest niezwykle dynamiczna, a przy okazji uczy małych graczy kolorów.
Liczba graczy: 2-6, wiek graczy: 4+, czas gry: 20 min
JEDZIE POCIĄG Z DALEKA
to całkowicie nowa gra, której autorem jest Jeffrey D. Allers, której oprawę graficzną przygotowała Nikola Kucharska.
Za pomocą kafelków gracz buduje sieć kolejową, po której jeżdżą jego lokomotywy. Każda z nich musi dotrzeć do innego miasta. Im szybciej tam dotrze, tym więcej punktów zdobędzie. Gracz musi jednak bacznie obserwować lokomotywy innych graczy i pilnować, aby nie dojechały do stacji przed jego lokomotywami!
1-4 graczy, wiek graczy: 7-107 lat, czas gry: 30 min
Premiera: 13 września 2017
HELVETIQ
BANDIDO
to gra kooperacyjna, w której musimy powstrzymać bandytę przed ucieczką z więzienia, zagrywając odpowiednio karty tuneli.
Jeśli po zagraniu wszystkich kart chociaż jeden tunel pozostanie niezablokowany, wtedy Bandido ucieka i wszyscy przegrywacie!
Gra jest niesamowicie wciągająca w swej prostocie. Posiada dwa poziomy trudności.
Liczba graczy: 2-5 graczy, Wiek: 6+, Czas gry: 15 min
FOREST
to gra taktyki, spostrzegawczości i szybkiego liczenia.Należy tak dokładać karty, by w zaczarowanym lesie znalazło się siedem stworków danego rodzaju.
Forest to mała i kompaktowa gra, której komponenty świetnie nadają się też do innych zabaw z dziećmi, np. w zgadywanie bajek, z których pochodzą postaci z kart, lub w snucie wspólnych opowieści.
2-5 graczy, wiek: 6+, czas gry: 15 min
COLORFOX
to pobudzająca kreatywność, strategiczna gra na spostrzegawczość, w której potrzebne jest także szczęścieŁącz kolory, aby wygrać! Bądź szczwany niczym lis i zbierz jak najwięcej zestawów kolorowych zapałek.
2-4 graczy, wiek: 6+, czas gry: 20 min
Egmont
MŁODZI CZARODZIEJE
W tajemnicy pod osłoną nocy, uczniowie wymknęli się ze Szkoły Magii. Duszek strażnik zauważył zuchwałych wędrowców i już depcze im po piętach. Pędźcie z powrotem! Drogę oświetlą wam świetliki – tylko musicie je najpierw znaleźć...
Zadaniem graczy jest dotrzeć do szkoły magii, zanim duch złapie któregoś z graczy. Aby tego dokonać, trzeba zapamiętywać położenie świetlików na planszy.
Liczba graczy: 3-5, wiek: 6-106 lat, czas gry: 20-30 minut
UBONGO
Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu 9 rund zbierze najcenniejsze klejnoty!
Dwa poziomy trudności łamigłówek umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.
Liczba graczy: 1-4, wiek: 8-108 lat, czas gry: 25 minut
RYZYK-FIZYK
to polska edycja jednej z najpopularniejszych gier
quizowych na świecie – Wits and Wagers.
Zebrano w niej zabawne, ciekawe, niezwykłe pytania z różnych dziedzin.
Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich.
Znasz odpowiedź na pytanie? Jeśli nie – spróbuj
zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary
na odpowiedź innego gracza.
Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie.
Liczba graczy: 4-14 (!), czas rozgrywki: 20 min, wiek 10-110 lat
to gra na podstawie serii książek dla dzieci autorstwa Tomasza Samojlika.
Gracze poruszają Pompika po planszy i starają się odnaleźć pary leśnych zwierzątek. Nie jest to jednak łatwe, bo zwierzaki lubią się ukrywać, a niespodziewana burza może pokrzyżować plany sympatycznego żubra.
Dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie, a przy okazji dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają w Puszczy Białowieskiej.
Gra zawiera 2 warianty zasad – prostsze, dla młodszych, nawet 4-letnich graczy, i zaawansowane, dla starszych dzieci.
Liczba graczy: 2-5, wiek: 4-104 lat, czas rozgrywki: 20 min.
quizowych na świecie – Wits and Wagers.
Zebrano w niej zabawne, ciekawe, niezwykłe pytania z różnych dziedzin.
Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich.
Znasz odpowiedź na pytanie? Jeśli nie – spróbuj
zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary
na odpowiedź innego gracza.
Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie.
Liczba graczy: 4-14 (!), czas rozgrywki: 20 min, wiek 10-110 lat
ŻUBR POMPIK
to gra na podstawie serii książek dla dzieci autorstwa Tomasza Samojlika.
Gracze poruszają Pompika po planszy i starają się odnaleźć pary leśnych zwierzątek. Nie jest to jednak łatwe, bo zwierzaki lubią się ukrywać, a niespodziewana burza może pokrzyżować plany sympatycznego żubra.
Dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie, a przy okazji dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają w Puszczy Białowieskiej.
Gra zawiera 2 warianty zasad – prostsze, dla młodszych, nawet 4-letnich graczy, i zaawansowane, dla starszych dzieci.
Liczba graczy: 2-5, wiek: 4-104 lat, czas rozgrywki: 20 min.
Zielona Sowa
SERIA „PODSTAWA TO ZABAWA”
- gry edukacyjne dla dzieci w wieku od 6-8 lat, które po przez zabawę ćwiczą umiejętności liczenia, znajomość ortografii i geografii
PIRACKA ORTOGRAFIA
to gra utrwalająca zasady pisowni obowiązujące w polszczyźnie.
Co zrobić, żeby ortografia nie była trudna? Piraci już to wiedzą! Wybierz się z nimi na wyprawę po morzach południowych.
Gracze mają za zadanie zdobyć jak najwięcej "skarbów" losując karty z zadaniami i podając brakujące litery w wyrazach z trudnościami ortograficznymi.
LICZNE PSZCZOŁY
to gra umilająca naukę matematyki na poziomie podstawowym.
Gracze mają za zadanie wprowadzić swoje pszczoły do jak największej liczby komórek plastra miodu, prawidłowo układając działanie dodawania lub odejmowania. Im więcej pszczół gracza pracuje, tym większą liczbę słoików miodu gracz możemy zgromadzić.
Celem jest uzyskanie jak największej ilości "płynnego złota" - powodzenia!
DZIELNI PODRÓŻNICY
to gra poszerzająca wiedzę z zakresu geografii.
Poznaj najdłuższe rzeki, najwyższe szczyty i wodospady oraz najgłębsze i największe jeziora na różnych kontynentach. Dowiedź się, który kontynent jest najmniejszy i zobacz, jakie zwierzęta na nim żyją!
Gracze, przez 10 rund, "podróżują" i wykonują tajne misje. Uwaga! W każdej lokalizacji są tylko dwa żetony, dlatego trzeba wykazać się sprytem, żeby zdobyć je przed innymi.
KONTYNENTY
to fantastyczny zestaw dla dzieci, które uwielbiają ciekawostki o świecie!
Wyrusz w podróż dookoła świata i wykonaj zadania na kartach misji! Oceń, które jeziora są najgłębsze lub gdzie, znajdują się najwyższe wodospady.Wykaż się spostrzegawczością i umiejętnością strategicznego planowania.
Foxgames
WIKINGOWIE NA POKŁAD
to gra strategiczna o wikingach, którzy wyruszają na podboje przygotowując swoje statki.
Dołącz do wyprawy dzielnych wikingów jako jej wódz i wróć do fiordów jako najbogatszy z kupców. A może wolisz ostrożnie obstawiać innego wodza wyprawy, co ostatecznie przyniesie ci zwycięstwo? Wybór należy do ciebie!
Gracze wybierają akcje, zbierają najlepsze produkty i starają się uzyskać jak najwięcej punktów z każdego wysyłanego drakkara.
Liczba graczy: 2-4, wiek graczy: 8 +
WOJOWOCE
Koktajl owocowy to nie zupa jarzynowa. Koktajle pije się dla przyjemności i orzeźwienia, a także dla poczucia tej unikalnej nuty smakowej zrodzonej z wyjątkowego połączenia różnych owoców.
Waszym celem jest nadanie koktajlowi właśnie tej nuty pełnej aromatu i finezji.
Stwórz najlepszy koktajl owocowy i nie daj się prześcignąć innym graczom!
Liczba graczy: 2-6, wiek graczy: 8 +
FANTAZJA
Zasady gry opierają się na dokładaniu kolejnych elementów, do tych będących na stole, tak, aby boki się łączyły odpowiednimi symbolami pod względem liczby i rodzaju. Dodatkowo rozbudowuje się budynki, płacąc za nie kafelkami.
Popuśćcie wodze wyobraźni i odbudujcie Królestwo Fantazji. Dobrze się zastanówcie nad wyborem budynków,gdyż kafelki, które położycie na stole wokół Magicznego Zamku, zapewnią Wam w trakcie gry dodatkowe moce, a na koniec dadzą Punkty Zwycięstwa. Kto zdobędzie ich więcej, ten wygra.
Liczba graczy: 2 graczy (z możliwością rozszerzenia na więcej osób), wiek graczy: 7 +
Rebel
TIMELINE WIEDZA OGÓLNA
Co było pierwsze: odkrycie wina czy wynalezienie klucza? Czy najpierw pojawiła się historia o Robin Hoodzie czy może szampon?
Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę ogólną i domysły z faktyczną chronologią. Nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy! :)
Karty można łączyć z innymi zestawami z serii Timeline.
Liczba graczy: 2 - 8 osób, wiek: od 8 lat, czas gry: ok. 15 minut
Granna
NIEZŁE ZIÓŁKA
to pełna wdzięku rodzinna gra karciana osnuta wokół tematyki zielarskiej. Korzystnie wpłynie na Twój nastrój i zapewni Ci doskonałą rozgrywkę!
Gracze wcielają się w zapalonych ogrodników, którzy starają się wyhodować najlepsze zioła a następnie przesadzić je do jednego z czterech dostępnych naczyń.
Do polskiej wersji dołączono także karty z opisem działania poszczególnych ziółek.
Liczba graczy: 1-4 os.. wiek: 8-99 lat, czas gry: 20 min.
IMIONKI
to kreatywna gra karciana dla małych i dużych.
Zabawne stworki zupełnie zapomniały, jak się nazywają. Pomóż im, wymyślając dla nich nowe pseudonimy.
Gromadka Imionków liczy na Twoją wyobraźnię!
Gra świetnie sprawdzi się w rodzinnym gronie, w podróży, a także na przyjęciu.
Liczba graczy: 2-6 os., wiek: 5-99 lat, czas gry: 20 min.
Przypominamy, że do końca października Granna zaprasza także do udziału w konkursie, o którego regulamin znajdziecie >> TU << Więcej jesiennych zapowiedzi wydawnictwa - >> TUTAJ <<
Ufff... lista jest pokaźna i bardzo kusząca.
Recenzentki Grajmy! z pewnością już niedługo przyjrzą się bliżej wielu spośród tych tytułów.
Jesteśmy bardzo ciekawi, które gry mają szansę trafić na Wasz stół i czy rzeczywiście okażą się hitami.
Macie swoich faworytów? Podzielcie się wrażeniami!
w treści wykorzystano materiały prasowe i grafiki ze stron www wydawców