Wonderland i Podaj Łapę

Powoli kończy się kolejny rok w którym w ramach projektu Grajmy! przybliżaliśmy Wam planszówki dla dzieci, gry godzinne i towarzyskie, próbując zachęcić do wspólnej zabawy. Na dobre zakończenie pokażemy dwa bajecznie kolorowe pudełka, których zawartość ma szansę zaintrygować odbiorców w różnym wieku.

Jak zapewnia wydawca: "Są to gry polskich autorów i ilustratorów skierowane do dzieci, ale również do grania w rodzinnym gronie (dorośli nie będą się nudzić!)."
Oto "Wonderland" i "Podaj łapę" - ostatnie nowości 2018 wydawnictwa Zielona Sowa.



Pierwsza z nich, jak można się domyślić na podstawie tytułu i oprawy graficznej, nawiązuje do przygód książkowej Alicji w Krainie Czarów.



"Pogoń za Białym Królikiem i zjedzenie magicznego ciasteczka to nie był dobry pomysł... Właśnie w ten sposób trafiliście do tajemniczego Wonderlandu i zamieniliście się w ptaki Dodo!
Aby złamać zły czar i bezpiecznie wrócić do domu musicie wykonać trzy zadania: zdobyć zaufanie mieszkańców Wonderlandu, odnaleźć Alicję i wspólnie wrócić do Sali o Wielu Drzwiach... I to wszystko w odpowiednim czasie!
Jeśli Wam się nie uda, zostaniecie w tej niezwykłej krainie już na zawsze..."


"Wonderland" to przygodowa gra kooperacyjna, w której wszyscy gracze (od 2 do 5) walczą o wspólne zwycięstwo. Nie należy do najtrudniejszych, ale autor, Marcin Kłos, zadbał, by rozgrywka nie była banalna, stąd dedykowana jest młodzieży powyżej 9. roku życia. Szacowany czas rozgrywki to godzina zegarowa. 



Opakowanie i wszystkie elementy zwracają uwagę intensywną kolorystyką. Doskonale oddają klimat Krainy Czarów i zapowiadają niesamowitą przygodę. Za ilustracje odpowiada Katarzyna Fin.

Na całość składa się wiele komponentów:

  • 10 kafelków planszy przedstawiających różne miejsca Krainy Czarów (plus dwa zapasowe )
  • plansza Postępu nawiązująca do tematu karcianymi symbolami + 3 znaczniki postępu do oznaczania stanu rozgrywki
  • 6 pionków Ptaków Dodo, czyli graczy, w różnych kolorach + 6 kart Ptaków Dodo = "planszetek" dla graczy oraz 6 znaczników Akcji - dla każdego po jednym
  • 9 pionków Bohaterów - książkowe postaci poruszające się po planszy niezależnie, zgodnie ze wskazaniami kostki + 9 kart Misji powiązanych z odpowiednimi bohaterami, 6 znaczników Misji, którymi zaznaczamy stopień ich realizacji i 9 kart Przyjaciół/Przedmiotów, które możemy zdobyć za wykonanie zadań 
  • 12 kart Losu, z których tworzymy talie wpływając na prawdopodobieństwo powodzenia Misji
  • 1 karta Alicji + 18 znaczników Śladów, niezbędnych do realizacji jednego z warunków zwycięstwa
  • 23 karty Przedmiotów modyfikujących zdolności graczy i rozszerzających możliwości działania

Do tego oczywiście instrukcja, którą warto dokładnie przejrzeć przed pierwszą rozgrywką. Będziemy do niej zapewne także często wracać w trakcie.

Mnogość komponentów i feeria barw mogą w pierwszej chwili przyprawić o zawrót głowy. Stopniowo opanowujemy jednak wrażenie chaosu, doskonale pasującego nota bene do "świata cudów" Lewisa Carolla. Jako że to gra kooperacyjna, wspólnymi siłami próbujemy zdobyć punkty zaufania i odnaleźć ślady Alicji odpowiednio wykorzystując indywidualne cechy poszczególnych Ptaków Dodo. 

Zmienność ułożenia kafelków planszy, losowe dobieranie przedmiotów czy wpływ szczęścia na wykonywanie misji sprawiają, że każda rozgrywka jest nieco inna. W każdej zdecydowanie konieczna będzie wzajemna pomoc i próby optymalizacji postępowania. Emocjonujące dyskusje gwarantowane :)
"Wonderland" to gra wciągająca, która może zainteresować i zintegrować młodzież i dorosłych graczy.


Piękne zdjęcia elementów oraz wideoinstrukcję opublikowano na stronie wydawnictwa >>>KLIK<<.

Więcej zdjęć oraz indywidualne wrażenia z rozgrywek uczestniczek projektu Grajmy! znajdziecie na blogach mamajanka i Oni oraz Bajdocja.
Bardzo polecamy lekturę i spróbowanie sił w rozgrywce!


Drugi tytuł to ukłon w stronę nieco młodszych graczy. Tematyka związana z czworonogami zdecydowanie trafia w gusta odbiorców w wieku lat około 6, z których wielu marzy o własnym :)



Tym razem to Ty PODAJ ŁAPĘ czworonożnym przyjaciołom!
Gracze zostają wolontariuszami schroniska i pomagają znaleźć odpowiednie domy dla psów.
Uczestnik gry musi zaplanować i wykonać plan treningowy dla swoich podopiecznych, aby usprawnić ich umiejętności i wzmocnić cechy. Każdy z opiekunów chcących zaadoptować zwierzaka wymaga innych cech. Niektórzy chcą, aby ich pies był towarzyski i cierpliwy, a inni, aby był odważny i sprawny. Podaj łapę i zostań przyjacielem zwierząt!


"Podaj łapę" to efekt współpracy autorki - Anny Sobich-Kamińskiej i ilustratorki - Katarzyny Urbaniak. Jest to gra rodzinna przeznaczona dla 2-4 graczy. Pełna rozgrywka trwa około pół godziny.


Zawartość pudełka:
    • plansza z 5 puzzli, układających się, zgodnie z tematem, na kształt kości :)
    • 1 znacznik Pierwszego gracza, wędrujący z ręki do ręki w kolejnych rundach
    • 4 pionki graczy - pieski do przestawiania na planszy oraz 4 duże karty Postępu, 4 znaczniki Energii oraz 16 znaczników Postępu (po 4 dla każdego gracza), do oznaczania aktualnych indywidualnch wyników na własnych planszetkach
    • 1 znacznik Rundy i 1 znacznik Akcji, które przemieszczamy odpowiednio na planszy głównej
    • 16 kart Właścicieli i 16 kart Psów, za których dopasowanie zdobywamy punkty zwycięstwa
    • 30 kart Pomocy w trzech kolorach tworzących odrębne talie umiejętności
    • 13 kart Zdarzeń wpływających na przebieg poszczególnych rund
    • Instrukcja

    Po rozłożeniu planszy obrazującej przyjazne schronisko ze strefą zabawy, torami przeszkód i labiryntem, wykładamy na niej trzy odkryte karty z psami. Graczom przyznajemy pionki, własne karty postępu i odpowiednie znaczniki. Każdy losuje jedną kartę właściciela (wybieramy spośród dwóch) i wybiera jednego pieska (z trzech wyłożonych na planszy głównej lub losowo).
    Na początku rundy odkrywamy kartę zdarzenia, która zwiększa unikalność każdej rozgrywki, losowo zmieniając aktualnie dostępne możliwości.

    W każdej rundzie gracze kolejno mają prawo wykonać trzy akcje. Do wyboru mamy odpoczynek dający punkty energii, trening w wybranej lokacji, podczas którego owe punkty wymieniamy na określone umiejętności lub wizytę w sklepie zoologicznym (i dociągnięcie karty pomocy). Zawsze można też dodatkowo, w miarę potrzeb, dobrać nowego właściciela, przekazać psa lub wykorzystać kartę pomocy.
    Gra trwa dziesięć rund. Wygra ten, kto uzbiera najwięcej punktów za przekazanie odpowiednio wyszkolonych psów nowym właścicielom.

    "Podaj łapę" dzięki przystępnej formie i oryginalnej tematyce ma szansę spodobać się dzieciom. Zrozumiałe reguły sprawiają, że już sześciolatki nie mają trudności z samodzielną zabawą. Co oczywiście nie znaczy, że rodzice nie mogą się do niej przyłączyć. Każdy może znaleźć odrobinę przyjemności z wytrenowania pieska tak, by spełniał wymagania starszej pani, policjanta, czy wesołej rodzinki ;)


    Również ta gra jest świetnie wykonana, a jej estetyczne, barwne elementy zachęcają do rozgrywki.
    Dokładniej możecie je obejrzeć na profesjonalnych zdjęciach ze strony wydawcy >>KLIK<<


    Dajcie znać, która z tych gier bardziej trafia w gusta Waszej rodziny!

    Zobacz także:

    Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.