Strony

Neuroshima Hex

Projekt Grajmy! dał się dotąd poznać jako akcja promująca ideę grania rodzinnego i towarzyskiego na poziomie średnio zaawansowanym. Pisaliśmy tu głównie o grach dla dzieci i ich rodziców, tytułach edukacyjnych i generalnie "lekkich".
Niektórych zdziwiło więc zapewne pojawienie się na plakatach zapowiadających nasze spotkanie offline poniższej grafiki:


W ramach popołudniowej części spotkania Grajmy 5. listopada 2016 zaplanowaliśmy turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski w Neuroshima Hex 3.0
Mamy nadzieję, że w ten sposób wyraźnie podkreślimy swoją otwartość również na nieco bardziej wymagające tytuły, z oznaczeniem 10/12+, które wymagają strategicznego myślenia.
Bo, jak od dawna przekonujemy, planszówki to dobra zabawa nie tylko dla najmłodszych!

Poznajcie zatem "Neuroshimę". Oto jak specjalnie dla Grajmy! pisze o niej wierny fan - Owidiusz:


"Neuroshima Hex! to gra która każdemu miłośnikowi gier strategicznych jest dobrze znana. Pomimo swojego leciwego już, jak na nowoczesną planszówkę, wieku (pierwsze wydanie w 2006 r.) ciągle pojawia się w zestawieniach najlepszych gier zarówno rodzimych recenzentów jak i takich tuzów jak np. The Dice Tower.

Swego czasu reklamowano ją pod hasłem "szachy XXI wieku" i oddaje to nieco charakter rozgrywki jednak tylko częściowo. Rozgrywka w przeciwieństwie do szachów jest asymetryczna tzn. każdy z graczy dysponują inną armią składającą się z 35 żetonów, wśród nich najważniejszy jest sztab, który to będzie głównym celem ataków naszego przeciwnika bo to jego zniszczenie lub osłabienie decyduje o zwycięstwie. Żetony z naszymi wojownikami, wspierającymi ich modułami i akcjami dobieramy losowo do trzech po czym pozbywamy się jednego, a resztę możemy umieścić na planszy bądź zachować. W momencie zapełnienia planszy bądź zagrania bitwy rozpatrujemy, które jednostki pozostają w grze, a które giną bezpowrotnie.

Klimat gry to postapokaliptyczny świat uniwersum Neuroshimy - swego czasu najpopularniejszego polskiego systemu RPG, który przedstawia nam Ziemię po chemiczno-atomowej zgładzie i buncie maszyn. Wprawdzie autor wkłada dużo wysiłku by mechanika poszczególnych frakcji łączyła się z ich obrazem w świecie gry, ale jeśli komuś wyjątkowo nie odpowiadają takie klimaty to nie powinien się zrażać bo Neuroshima Hex to przede wszystkim gra strategiczno-logiczna.

Bez "Hexa" jak nazywają go potocznie polski rynek planszówek wyglądałby inaczej gdyż to ta właśnie gra jako pierwsza wypłynęła na międzynarodowe wody i jako pierwsza trafiła do pierwszej setki najważniejszego rankingu gier bez prądu - Board Game Geek. Przez lata była najlepiej ocenianą polska grą i dalej trzyma się w ścisłej czołówce.

Obecnie ogrywam niedawno wydaną 16 już armię i wciąż nie mogę się nadziwić jak autor (Michał Oracz) potrafi zaskakiwać coraz to nowymi rozwiązaniami i jak po setkach partii wciąż chcemy stawać do boju na hexagonalnej planszy."




Zachęceni?

Macie ostatnich kilka wieczorów, żeby się podszkolić w kwestii zasad i wystartować w turnieju! Nie trzeba posiadać własnej armii.

Na sobotę zapraszamy także kibiców i adeptów chętnych do nauki - Owidiusz jest gotowy wyjaśnić Wam wszystko w praktyce :)

Grajmy!